Każdy ma swoją?

Jeśli nie masz zdania na jakiś temat, jesteś nikim. Posiadanie własnego zdania świadczy o tym jaki jesteś mądry, wykształcony, oczytany. Najlepiej żeby to była opinia kontrowersyjna, skrajna, przeciwstawiająca się opinii większości. wtedy jesteś cool. Jeśli powiesz „nie mam zdania w tym temacie”, umarłeś towarzysko. Dlatego tak popularne są blogi, czy wpisy opiniotwórcze.

Tylko, że współcześnie każda opinia może być kontrowersyjna. Albo tendencyjna. Zależnie od środowiska aborcja jest skrajnym złem, albo wolnym wyborem. Możemy się ze sobą nie zgadzać, kłócić, nawet przestać ze sobą rozmawiać. Ale nigdy nie obrażamy drugiej osoby. Bo choćby nie wiadomo jak nasza opinia byłaby odkrywcza to nikt nas nie wysłucha.
Niby oczywistość, ale często sama daję się ponieść emocjom. Próbuję narzucić swoje zdanie, bo jestem święcie przekonana ze mam rację! Przykładem jest fakt, że ciągle nie mogę zrozumieć, dlaczego mój mąż nie lubi Gwiezdnych Wojen. Przecież lubi Władcę Pierścieni, super bawił się na Strażnikach Galaktyki. Przecież to praktycznie to samo! A jednak konsekwentnie odmawia oglądania tej „space opery”, na której się wychowałam. Potrzebowałam trzech rozmów żeby zaakceptować jego zdanie. Zaakceptować, nie zrozumieć. I uważam, że to jest piękne w relacjach z innymi ludźmi. Akceptowane różnych opinii, dyskusja i najważniejsze – szacunek.

Autor

winnykieliszek

Szukam swojego miejsca na świecie. Uwielbiam czytać i pisać, więc pomyślałam, czemu ny nie założyć bloga? Tak oto powstał "z kieliszkiem wina". Jest to taki trochę "working progress", ale mam nadzieję, że z czasem rozwinie się w coś wyjątkowego.

Skomentuj

